香蕉视频

Andreas Vourloumis Papers

螒蟻蠂蔚委慰 螒谓未蟻苇伪 螔慰蠀蟻位慰蠉渭畏

COLLECTION OVERVIEW - ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΗΣ

Collection Number: GR ASCSA GL AV 091
Name (s) of Creator (s): Andreas Vourloumis (1910-1999)
Title: Andreas Vourloumis Papers
Date [bulk]: 1940-1941
Date [inclusive]:
Language(s): Greek
Summary: The collection consists of  sketchbooks with pen drawings and watercolors inspired by his fellow soldiers, the places he lived, and the Epirote landscapes he saw during his service at the Albanian forefront in 1940-1941. A considerable part of the collection was published recently (Ανδρέας Βουρλούμης, Μπλοκ Εκστρατείας, Ζωγραφική Περιήγηση στο Αλβανικό Μέτωπο, Αθήνα, 2000).
Quantity: 0.05 linear meter
Immediate Source of Acquisition: Gift of Panagis, Eleni, and Irini Vourloumi, 2013
Information about Access: The papers are catalogued and available for research.
Cite as: 香蕉视频,  Archives, Andreas Vourloumis Papers (Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, Τμήμα Αρχείων, Αρχείο Ανδρέα Βουρλούμη)

For more information, please contact the Archives:
The 香蕉视频
54 Souidias Street, Athens 106 76, Greece
phone: 213 000 2400 (ext. 425)
Contact via E-mail


BIOGRAPHICAL NOTE - ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ten years younger than George Seferis and one year older than Odysseus Elytis, painter Andreas Vourloumis (1910-1999) belongs to the so-called “30s Generation” of literary Greece. Of subtle and gentle character, son of a well-to-do Athenian family, Vourloumis did not share the forced uprooting, the nostalgia for the lost fatherland, and the quest for “Greekness” that was typical of most members of this generation (e.g., Stratis Myrivilis, Elias Venezis, George Seferis, George Theotokas, and Stratis Doukas). Although he studied chemistry, Vourloumis spent most of his life exercising his talent by drawing portraits of important Athenians of his time, or by painting Byzantine icons and illustrating Byzantine churches. He admired, and was for a time the pupil of one of the most venerated icon-painters and literary figures of his generation: Photis Kontoglou.

Δέκα χρόνια νεώτερος του Γιώργου Σεφέρη και ένα χρόνο μικρότερος του Οδυσσέα Ελύτη, ο ζωγράφος Ανδρέας Βουρλούμης (1910-1999) ανήκει στη λεγόμενη «Γενιά του’30» των λογοτεχνών της Ελλάδας. Λεπτός και ευγενικός χαρακτήρας, γόνος εύπορης αθηναϊκής οικογένειας, ο Βουρλούμης δε συμμετείχε στο βίαιο ξερίζωμα, τη νοσταλγία της χαμένης πατρίδας και το αίτημα της «ελληνικότητας», χαρακτηριστικά της εν λόγω Γενιάς του ’30 (όπως συμβαίνει επι παραδείγματι με τους Στράτη Μυριβήλη, Γιώργο Σεφέρη, Γιώργο Θεοτοκά και Στρατή Δούκα). Παρά τις σπουδές του στη χημεία, ο Βουρλούμης αφιέρωσε τη ζωή του αναπτύσσοντας τις καλλιτεχνικές του δεξιότητες ζωγραφίζοντας πορτραίτα επιφανών αθηναίων της εποχής του, ή αγιογραφώντας βυζαντινές εικόνες και ναούς. Υπήρξε για κάποιο διάστημα μαθητής του πλέον καταξιωμένου αγιογράφου και λογοτέχνη της γενιάς του, Φώτη Κόντογλου. 


INVENTORY - ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

  1. Μπλοκ 28 φύλλων, με σχέδια. Στο εξώφυλλο φέρει τις εξής ιδιόχειρες σημειώσεις: «οδός Τσακάλωφ (πριν κατοικήσουμε στο τρίτο πάτωμα το 1947)» «Από Νοεμβρ. 1940 -1946;» «2/1996 ΑΒ» «γράμμα Γιάννη Παππά». Τα περισσότερα με μελάνι, δύο υδατογραφίες (φύλλα 4 και 21)῎.Γράμμα Γιάννη [Παππά]18-ΙΧ-1946. Διαστάσεις μπλοκ 25Χ15,5 εκ.
  2. Μπλοκ 34 φύλλων, με σχέδια. Χωρίς μπροστινό εξώφυλλο.Στο πίσω εξώφυλλο, χειρόγραφες σημειώσεις: «Δεκεμβρ. 1940-αρχές 41» «Βουλιαράτες και Δελβινάκι» «2/1996 ΑΒ» «1ον Συν/γμα Πεδ. Πυροβολ. ουλαμός διοικήσεως». Σχεδόν όλα με μελάνι εκτός από ασπρόμαυρη» υδατογραφία στο πρώτο φύλλο. Φύλλα 22, 23, 24 και 34 λυτά. Διαστάσεις μπλοκ 17,7Χ12,5 εκ.
  3. Μπλοκ 33 φύλλων, με σχέδια. Χωρίς μπροστινό εξώφυλλο. Φύλλο 1, λυτό, με χειρόγραφη σημείωση «Βάνιστα Μάρτιος 1941 Λόχος απολυμαντικού (υπερίτης) Μπογιωτζάρης.Τα περισσότερα με μελάνι. Σε κάποια που αντιγράφουν βυζαντινές εικόνες (π.χ. φύλλα 11-12) έχει προστεθεί χρώμα ξυλομπογιάς. Διαστάσεις μπλοκ 18Χ12,5
  4. Τετράδιο 15 φύλλων, με σχέδια. Τρία λυτά φύλλα από μπλοκ στο εσωτερικό. Σχέδια, με μελάνι, στρατιωτών και αλόγων. Διαστάσεις 20Χ15 εκ.
  5. Μπλοκ 53 φύλλων, με σχέδια και σημειώσεις. Φύλλα 19 και 31 λυτά. Σημειώσεις στα γαλλικά και ελληνικά. Διαστάσεις 10Χ14,5 εκ.
  6. Μπλοκ 46 φύλλων με σχέδια. Στο εσωτερικό του πίσω εξωφύλλου, ιδιόχειρη σημείωση: «Από Νοεμβρ. 1940, στη τσέπη μου, στρατιώτης, έως 4/6/41 στην Αλβανία. Α.Β. 2/1996». Σχέδια των Δολιανών, Βουλιαράτων και Δελβενακίου. Τα περισσότερα με μελάνι. Διαστάσεις 10Χ16εκ.
  7. Μπλοκ 43 φύλλων με σχέδια και σημειώσεις. Στο εξώφυλλο, ιδιόχειρη σημείωση: «1940-41 Βορ. Ήπειρος και Αθήνα –Ειρήνη νεογέννητη». Έχει αποσχισθεί το κάτω μέρος του φύλλου 15. Όλα με μελάνι. Διαστάσεις 15Χ9 εκ.
  8. Μπλοκ 36 φύλλων με σχέδια. Στο εξώφυλλο ιδιόχειρη σημείωση «Αλβανία 1940-41», στο πίσω εξώφυλλο «Δεν δόθηκε στον Α.Τ. γιατί βρέθηκε αργότερα 13/4/2000». Τα περισσότερα με μελάνι, μια υδατογραφία στο φύλλο 14 και ξυλομπογιά στο φύλλο 18. Διαστάσεις 13,5Χ9 εκ.
  9. Μπλοκ 30 φύλλων με σχέδια και σημειώσεις. Στο εξώφυλλο ιδιόχειρη σημείωση «1940 επιστράτευσις, Πάτρα, Μαγουφάνα, πορείαν προς Ήπειρον». Τα περισσότερα με μελάνι, λίγα με μολύβι. Διαστάσεις 14Χ9 εκ.
  10. Μπλοκ 40 φύλλων με υδατογραφίες και λίγα με μελάνι. Τοπία στην Ήπειρο (κοντά στα Γιάννενα, Βουλιαράτες, Δελβινάκι). Διαστάσεις 14Χ9,5 εκ.
  11. Δύο φωτογραφίες (η μία ταυτότητας) του Ανδρέα Βουρλούμη με στρατιωτική αμφίεση
  12. Πορτρέτο σε ¾ του Α.Β. Υδατογραφία. Διαστάσεις 31Χ23 εκ.
  13. Πορτρέτο του Α.Β. Μελάνι. «ΑΒ. 57;» Διαστάσεις 29Χ22 εκ.
  14. Πορτρέτο του ΑΒ με μπλε μελάνι «31/8/95 Αίγινα»
  15. Επιστολή του Δημήτρη Λουκάτου (συστρατιώτου στο μέτωπο της Αλβανίας) προς την οικογένεια του Ανδρέα Βουρλούμη (10 Φεβρ. 2002).
  16. Πορτρἐτο του Α.Β. Λάδι. «ΑΒ 87» Διαστάσεις (κορνίζας) 43Χ32,5 εκ.